Pernille Thorslund er bestyrelsesmedlem hos bl.a. PenSam Bank, Pensam Forsikring & Trademade Cosmetics.
Hvad er dit stærkeste bidrag i bestyrelseslokalet?
Jeg bringer et stærkt fokus på digitalisering, kunderejser, vækst, salg, datadrevet markedsføring og kundeorientering med fokus på nutidens konkurrencesituation, hvor digitaliseringen har givet mulighed for individuelle tilpasninger.
Hvad er den største udfordring, du har stået overfor som bestyrelsesmedlem?
Generelt trives jeg godt med udfordringer, så hvis alting kører snorlige, er jeg nok ikke den rette i lokalet. Det sværeste er, når en person ikke leverer, og dermed hindrer virksomheden i at udleve sit potentielle; det tab af momentum har min (u)tålmodighed svært ved.
Hvad optager dig rent bestyrelsesfagligt netop nu?
Jeg har en naturlig interesse, indsigt og erfaring med “det digitale”. Verden ER digital i dag, og det giver uanede muligheder, men også udfordringer. Derfor interesserer det mig, hvordan man kan drage fordel af de digitale muligheder og for alvor komme i front.
Hvad er du mest stolt af at have opnået?
Høje vækstrater, øget kundeorientering og dermed også øget kundetilfredshed. Men også rart at se organisationer flytte sig markant til bedre performance og bedre trivsel.